Renungan. Yesus, Amin. Oleh Fabian Massa.

Diterjemahkan dari Bahasa Sepanyol ke Bahasa Melayu dengan Google Translator .


Yesus, Amin, saksi yang setia dan benar , penguasa ciptaan Tuhan.
Oleh itu didedahkan Kristus dalam Wahyu 3.14 dan sangat menarik untuk menganalisis tajuk:


1. Raja Penciptaan Tuhan

Satu Tuhan, banyak kali dan dalam pelbagai cara berbicara kepada nenek moyang kita pada masa lalu oleh nabi-nabi , 2 pada zaman akhir ini bercakap kepada kami oleh Anak beliau. Dia Pewaris bagi segala sesuatu, dan melalui dia dia membuat alam semesta. 3 Anak itu adalah seri kemuliaan Tuhan , perwakilan yang tepat wujudnya, dan menegakkan segala sesuatu dengan perkataan yang berkuasa. Selepas menjalankan penyucian dosa, dia duduk di sebelah kanan Baginda yang tinggi. Ibrani 1.1 - 3NVI .

Allah membuat melalui Logos ( Word) segala sesuatu, Anak peraturan alam dan mengekalkan segala-galanya dengan kuasa Firman-Nya . Dia duduk di atas takhta Tuhan .


Dua. Saksi yang setia dan benar

1 Pada mulanya adalah Firman,
    dan Firman adalah dengan Allah,
    dan Firman itu adalah Allah .
2 Dia dengan Allah pada mulanya.
3 Melalui dia segala sesuatu telah dibuat;
    tanpa dia tiada datang yang diwujudkan. John 1:1 - NIV 3.

Logos adalah ciptaan saksi Allah yang sempurna , kerana Beliau adalah dengan Allah dari awal, sebelum segala sesuatu bahan, Dia wujud . Segala sesuatu telah dibuat.



Tiga. The Amin

Amin bermaksud " jadilah ia ". Biasanya "Amin " adalah persetujuan yang mengisytiharkan rakyat atau solat jemaah pendakwah , jadi dia digunakan pada akhir ayat , bermakna pendengar mengisytiharkan kesetiaan kepada Firman dan menjangka pematuhan. Tetapi Yesus menggunakan amen pada mulanya, banyak kenyataan beliau bermula dengan " Amin, Amin saya katakan " ( Sesungguhnya sesungguhnya Aku kata) .

Dalam petikan ini perkataan ini digunakan sebagai tajuk dan tafsiran adalah seperti berikut:

Yesus adalah memenuhi semua ramalan-ramalan.
Yesus adalah permulaan segala-galanya dan kepada-Nya segala sesuatu berakhir. ( Wahyu 22.13 )


Untuk mengetahui Yesus adalah perlu untuk mengetahui Alkitab.
Beberapa tahun lalu, saya datang ke gereja kita seorang pendakwah tetamu . Saya selama empat tahun dan saya berkumpul , walaupun tidak memahami dan tidak mempunyai kepentingan dalam memahami . Pendakwah ini berkata sesuatu yang menghina saya, dia menyebut bahawa ia adalah tidak menghormati tidak mengendalikan mengetahui apa yang dia kata Pencipta Kehidupan, yang mengekalkan kewujudan kita dan untuk siapa kita wujud , yang melakukan segala-galanya untuk kita . Saya bersyukur dan makhluk sombong, pada masa itu saya bertaubat dan memohon kepada Tuhan untuk membantu saya membaca dan memahami Firman-Nya . Saya memberitahunya saya mahu ingat semua yang dia telah katakan dan meletakkan ia ke dalam kuasa. Saya komited untuk membaca Kitab Suci setiap hari dan merayu sentiasa mempunyai masa untuk melakukannya.

Keesokan harinya saya mula membaca bab dalam Alkitab pada sarapan dengan isteri saya. Itulah tujuh tahun lalu. Kami mampu untuk membaca keseluruhan King James versi 60 dan kemudiannya kesemua BIS . Sekarang kita membaca Injil Markus dengan pakar komen yang sama. Semua hari suci Firman Tuhan yang kita baca.

Allah telah setia , kerana ia membantu kita melaksanakannya, tetapi kadang-kadang terputus-putus meminta maaf dan kembali ke cuba untuk berbuat baik setiap hari. Tuhan telah mencatatkan Firman-Nya di dalam hati saya dan sekarang kata-kata beliau adalah kegembiraan terbesar saya. Saya berharap setiap hari apabila beberapa baris untuk mengkaji Kitab Suci. Jawatan-jawatan ini adalah hasil .

Saya menjemput anda untuk menerokai Alkitab, jika anda bertanya kepada Tuhan untuk mendedahkan Firman-Nya , Dia akan.


Minggu 70 adalah hampir bermula. Adakah kita bersedia?

Comentarios

Entradas populares de este blog

ИССЛЕДОВАНИЕ . Мы живем , потому что Бог вдохнул жизнь в нас. По Фабиан Масса.

Дослідження . Один долар і масонські символи . За Фабіан Масса.

ARGENTINA, ABORTO: ¿SI o NO?- EL CASO EN ISLANDIA Y OTROS PAISES. BY FABIAN MASSA.